ناترازیهای تولید و مصرف برق جبران می شود| کنتور هوشمند؛ یکی از مهمترین ابزارها برای پیادهسازی طرح های مدیریت مصرف است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده وزارت نیرو و شرکت توانیر و با پشتوانه برنامههای تدوین شده، ناترازیهای تولید و مصرف جبران می شود.
به گزارش "گسترش تولید و تجارت"؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده وزارت نیرو و شرکت توانیر در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین برای مدیریت بار اوج مصرف در تابستان امسال کاملا آمادهایم و تلاش بر این است با پشتوانه برنامههای تدوین شده، ناترازیهای تولید و مصرف جبران شود.
سید علی آقازاده نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام و خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن دیدار با محمدتقی مهدی زاده مدیرعامل این شرکت، پیرامون مسائل صنعت برق گفت وگو کردند.

اقدامات اساسی و زیربنایی در حوزه توزیع برق کاملا محسوس و ضروری است
در این دیدار آقازاده ضمن تبریک انتصاب محمدتقی مهدی زاده بعنوان مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان، اظهار داشت: صنعت برق کشور طی سالیان اخیر با چالش جدی مواجه شده است که نیاز به اقدامات اساسی و زیربنایی در این حوزه کاملا محسوس و ضروری می باشد.
وی تاکید کرد: باتوجه به اهمیت و ضرورت وجود برق در زندگی مردم، تامین رفاه و آسایش شهروندان در گرو پایداری شبکه های برق است.
با جذب اعتبارات لازم، نوسازی شبکه های فرسوده برق گیلان عملیاتی می شود
نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افزود: گذر موفق از تابستان سال جاری و سال های آتی چالش جدی صنعت برق است و می توان با رفع ضعف برق ها و رفع فرسودگی شبکه های توزیع برق به تامین آسایش مردم کمک کرد.
خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش های شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، برخی درخواست های مردمی و مطالبات عمومی در حوزه انتخابیه خود را مورد پیگیری قرار داد.
وی در ادامه به تبیین برخی چالش های صنعت برق کشور پرداخت و ابراز امیدواری کرد: با جذب اعتبارات لازم، بتوان مشکلات مهم و شرکت توزیع برق گیلان را از جمله نیاز به نوسازی شبکه های فرسوده عملیاتی شود.
سال گذشته سال بسیار سختی برای صنعت برق کشور بود
براساس این گزارش، محمدتقی مهدی زاده مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: سال گذشته سال بسیار سختی برای صنعت برق کشور بود و باید با تدابیر و اقدامات جدی از بروز و تکرار این مشکلات پیشگیری کنیم.
وی افزود : تجربه گذر از پیک بار سال گذشته نشان داد که برای تامین برق پایدار در پیک سال جاری، باید به سمت مدیریت بار مشترکین حرکت کرد، از این رو رویت و کنترل پذیری مصرف مشترکین از طریق توسعه کنتور هوشمند یکی از مهمترین ابزارها برای پیادهسازی طرح های مدیریت مصرف می باشد که از سالیان گذشته در دستور کار صنعت برق قرار گرفته و هم اکنون با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.
کنتور هوشمند؛ یکی از مهمترین ابزارها برای پیادهسازی طرح های مدیریت مصرف است
رئیس هیات مدیره شرکت توزیع برق گیلان خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح امکان ارسال فرمان قطع و وصل و همچنین اخطار پیش از قطع به مشترک مقدور می باشد به نحوی که قابلیت محدودیت بار از طریق کنتور هوشمند انجام می شود و با کنترل پذیر کردن مشترکین پرمصرف از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای آنها در ایام پیک فراهم می شود که می تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع سایر مشترکین داشته باشد.
وی تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده وزارت نیرو و شرکت توانیر در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین برای مدیریت بار اوج مصرف در تابستان امسال کاملا آمادهایم و تلاش بر این است با پشتوانه برنامههای تدوین شده، ناترازیهای تولید و مصرف جبران شود.
مهدی زاده گفت: برای خدمت رسانی شایسته و مناسب به مردم همراهی و همدلی مشترکین لازمه و اصل مورد نیاز است و امیدواریم بتوانیم با تلاش و کوشش تمامی کارکنان و همگرایی مسئولان استان بتوانیم خدمت رسان مردم شریف استان به بهترین شکل ممکن باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در بخش پایانی به سامانه غیر حضوری”برق من” اشاره و بیان کرد: مشترکان برق با نصب اپلیکیشن برق من و ورود به این سامانه میتوانند علاوه بر امکان پرداخت آنلاین صورتحساب از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق گیلان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امورهای توزیع برق بصورت غیرحضوری بهرهمند شوند.